Психологічні особливості професійної деформації у викладачів з різним стажем роботи
DOI:
https://doi.org/10.31558/978-617-7721-64-1-(4.2)Abstract
Діяльність фахівців у сучасних умовах соціально-економічних змін позначена високою динамічністю. Насамперед, це стосується спеціалістів з великим психічним навантаженням, до яких відносяться соціономічні професії, адже об’єктом їхньої праці є люди.
Суспільство висуває до таких фахівців великий перелік вимог: високий рівень професійної підготовки, витримки, уміння швидко приймати рішення, наявність емпатії тощо. За таких вимог професійна діяльність стає напруженою, виснажливою. Результатом довготривалого виконання професійної діяльності є втома, психологічне вигорання, зниження працездатності.
Негативні зміни особистості, які відбуваються під впливом трудової діяльності отримали назву – професійна деформація. Вона позначена модифікаціями індивідуально-психологічних характеристик особистості (стереотипів сприйняття, ціннісних орієнтацій, способів спілкування й поведінки, особливостей реагування та захисних механізмів), що відбуваються під впливом специфічних факторів професійної діяльності.