Самоповага як детермінанта психологічного благополуччя здобувачів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31558/978-617-7721-64-1-(3.2)Abstract
Для психологічного благополуччя та успішної діяльності індивіда важливіше не те, хто є джерелом його самоповаги – сама людина чи оточуючі її люди, а те, чи базується вона на реальних досягненнях та зусиллях у рамках конструктивної діяльності чи ні. Для студентів першого курсу закладів вищої освіти основною конструктивною діяльністю виступає навчальна діяльність, тому включеність підлітка в більш розвиваюче університетське середовище, що транслює цінність компетентності і дає більше можливостей для її набуття, закономірно призводить до значного зниження компенсаторної самоповаги. Іншою важливою умовою зростання справжніх (автентичних) підстав самоповаги та зниження компенсаторного є те, чи дозволяє середовище задовольнити базові потреби в автономії, компетентності та пов’язаності.