Самоповага як детермінанта психологічного благополуччя здобувачів вищої освіти

Автор(и)

  • В.А. Оверчук Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • Ю.А. Синєгуб Донецький національний університет імені Василя Стуса

DOI:

https://doi.org/10.31558/978-617-7721-64-1-(3.2)

Анотація

Для психологічного благополуччя та успішної діяльності індивіда важливіше не те, хто є джерелом його самоповаги – сама людина чи оточуючі її люди, а те, чи базується вона на реальних досягненнях та зусиллях у рамках конструктивної діяльності чи ні. Для студентів першого курсу закладів вищої освіти основною конструктивною діяльністю виступає навчальна діяльність, тому включеність підлітка в більш розвиваюче університетське середовище, що транслює цінність компетентності і дає більше можливостей для її набуття, закономірно призводить до значного зниження компенсаторної самоповаги. Іншою важливою умовою зростання справжніх (автентичних) підстав самоповаги та зниження компенсаторного є те, чи дозволяє середовище задовольнити базові потреби в автономії, компетентності та пов’язаності.

Біографії авторів

В.А. Оверчук , Донецький національний університет імені Василя Стуса

д.економ.н., к.психол.н., професор, професор кафедри психології

Ю.А. Синєгуб , Донецький національний університет імені Василя Стуса

магістрантка ОП «Психологічна реабілітація»

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-26